Australieeeee!

20 april 2013 - Redfern, Australië

Een lange vlucht van weer 9 uur, maar dan eindelijk in Sydney! Jeetje wat had ik me op dit moment verheugd. Ik kwam in de ochtend aan en gelijk heerlijk warm, aardige mensen en alles goed geregeld. Ik keek mijn ogen uit in de auto op weg naar het hostel. Ook wel spannend, voor het eerst (sinds lange tijd) alleen, ja nu moet ik het zelf doen. Het hostel was prima, lekker centraal en ik had gelijk een heerlijke juice bar gespot voor mijn gekke, groene smoothies. Ja ook hier drinken ze die! Na even wat uurtjes gelegen te hebben ben ik de stad in de buurt gaan verkennen. Grote stad, veel hoge gebouwen die wij niet hebben. Het is om 18:00 uur echt donker, dus wilde tegen de avond in het hostel zijn. Ik was bekaf! Ik zat in een 4 persoons female dorm. Een chinees boven me, wel heel aardig maar die stond erop dat de airconditiong op -30 stond te loeien. Daar was ik even niet op voorbereid! Ik mijn thermo kleding aan in bed, haha en s'ochtends werd ik met een opgezette keel wakker. Dat gaat me niet nog een nacht gebeuren dacht ik......

Dag 2 ben ik uiteraard de haven gaan verkennen. Ik heb alles gelopen en eigenlijk maar 1x de bus gepakt. Via Darling Harbour de ferry gepakt naar Circular Quay en ja hoor, daar doemde ineens de prachtige Harbour Bridge met op de achtergrond het Sydney Opera house op. Jeetje wat mooi! Echt nog indrukwekkender dan al die keren dat ik het maar op tv of een foto gezien heb. Echt te gek! Heerlijk druk langs de haven, muzikanten, toeristen, cruiseschepen, Macdonalds...Ja dit is Australie!Toch trots op mezelf dat ik hier gewoon alleen sta zo ver van alles en iedereen waar ik van hou.

Manly beach gezien, wel mooi maar het haalde het niet bij Bondi!!!Wat een geweldig mooi strand. Wit zand en helderblauw water. Prachtige wandeling langs de rotsen gemaakt en genoten van het uitzicht. Toch wel erg fris om nou een hele dag te bakken. De wind herinnerde er mij aan dat het toch echt winter gaat worden hier. Prachtige stad en echt indrukwekkend! Ik zou er prima kunnen wonen.

Aangekomen in het hostel dacht ik lekker rustig te gaan liggen en dit keer NIET de airco aan te doen. Lag ik net lekker te slapen na een lange dag wandelen, word ik letterlijk wakker geboert en gekokhalsd. Ligt dezelfde chinees toch boven mijn bed over te geven.Dat arme kind zag groen en geel!! Bleek dus dat ze nog nooit gedronken had en zich in het Australische uitgaansleven had begeven ( dat is zuipen en nog eens zuipen). Ze dacht dat ze naar het ziekenhuis moest etc...Na haar uren te hebben gerustgesteld en gezegd dat alles over gaat en zij uiteindelijk in een coma viel, kon ik ook slapen. Pffff werd gebroken wakker...maar ach is dat niet deel van het avontuur? Kan er uiteindelijk wel om lachen ;-)

Op naar Port Macquarie met de Greyhound bus......

1. Nathalie:
    20 april 2013
    Top ampay! He en toch die greyhound bus wat ik zei met zo een pas voor de oostkust? Werkt prima he! Mijn eerste stop was ook port mcquire
  2. Mea:
    20 april 2013
    Wat kan jij het leuk schrijven,maar ja omdat we elke dag appen ken ik natuurlijk al veel van je verhalen maar blijft toch leuk om te lezen!!vooral over die chinees hebben we samen nog heel erg gelachen!!echt grappig!!grote kus van mij!TQM
  3. Peter:
    21 april 2013
    Hey Ampay, alweer leuk om te lezen, dat je het ontzettend naar je zin hebt in Austalië.
    ben weer benieuwd naar je volgende reis verhaal !
    Oh ja, ook leuke foto's trouwens, vooral die ene waar je op een pier turend over de zee kijkt, en dat vissertje totaal zijn aandacht verliest op zijn dobbertje, en zo het lijkt alleen nog aandacht voor jou heeft, haha
    tot de vlg keer maar weer !!
  4. Tante Car:
    22 april 2013
    Hoi lieve Ampay,
    Kind, wat fantastisch dat je er nu echt bent. Het klinkt echt GEWELDIG !!! En dan ook nog zo stoer in je eentje, super hoor. Leuk dat je schrijft zodat we hier kunnen volgen.
    Die Chinees volgende keer maar een emmertje koud water over het hoofd, meteen afgekoeld en ontnuchterd.
    Zou bijna zo in het vliegtuig stapppen als ik dit zo lees maar waarschijnlijk mag ik niet gratis mee......
    Ik geniet dan ook graag met jou mee.
    Dikke kus van je tante + Romy en Morgan
  5. Axandra:
    22 april 2013
    Lekker verhaal, heerlijk om te lezen. GO meid!!!!