Fiji.......met mams!

9 juli 2013 - Nacula Island, Fiji

Na een lange reis van Cairns terug naar het allereerste punt waar mijn reis begonnen is, Sydney! Heel gek om hier weer terug te zijn, alsof de tijd heeft stil gestaan en ik alle ervaringen niet heb meegemaakt, een soort droom. Het regende verschrikkelijk maar de spanning om mama op te halen de volgende ochtend kon mijn humeur niet verpesten. En daar stond ik om half 7 s'ochtends met mijn "Welcome home" ballonnetje ( dat is het toch een beetje) op het vliegveld. Het was super fijn om elkaar weer te zien en vast te houden! 3 maanden is niet niks. Op naar het hostel, wel grappig om met je moeder in een hostel te slapen. Zo leuk om haar mijn Australie te laten zien en alle leuke dingen die ik maanden eerder gezien heb.

De eerste dag zijn we lekker gaan wandelen door het centrum en haar natuurlijk de prachtige haven van Sydney laten zien. We zaten zelf in Kings Cross, een beetje vergelijkbaar met de wallen in Amsterdam. Veel prostituees, junkies en straat schoffies. Maar des de meer voelden wij ons thuis ;-). De volgende dag hebben wij een tour geboekt naar de prachtige Blue Mountains. Dat is een hele grote vallei met bergen en regenwoud. Echt, echt heel mooi! Het was wel flink koud, zo een 7 graden. Maar het uitzicht maakte alles goed! Foto's komen eraan. We hadden een hele leuke gids, een chinees met een super Australisch accent. Heel erg veel gelachen en een super dag gehad. We zijn ook nog naar een dierenopvang geweest om koala's en kangoeroes te zien en de dag afgesloten met een cruise door de Sydney harbour. Het heeft non stop geregend en dat ging op een gegeven moment wel in je kleren zitten, we waren echt tot op het bot nat geregend. Dat was wel jammer maar desondanks een super tijd gehad.

Na 2 dagen zijn we naar Brisbane gevlogen. Daar was het weertje stukken aangenamer. Blij verrast waren we toen bleek dat ons hostel tegenover mijn vrienden zat. Kon niet beter! Want ik werd die nacht wel 30 jaar!!! Ja toch gek om zo ver van huis jarig te zijn en natuurlijk een bijzondere verjaardag. Ik heb mijn leukste vrienden uitgenodigd die ik tijdens de reis tegen gekomen was en s'avonds zijn we gaan bowlen. Natuurlijk flinke slok op, toen zijn we naar een bar gegaan in Brisbane, waar het lekker druk was voor een maandag avond. Na flink wat drankjes werd het steeds gezelliger en gezelliger en ik ontmoette een super leuke Nederlander, Roel, bedankt je hebt echt bijgedragen aan het slagen van mijn verjaardag. Om 12 uur werd het omgeroepen door de kroeg dat ik 30 werd en samen met mijn orange t shirt en 30 jaar button liep ik (dronken) naar voren om trots te laten zien dat ik degene was die jarig was. Gwldige avond gehad en dat natuurlijk dankzij mijn moeder die er speciaal voor gekomen was.

Het hoogtepunt moest nog komen natuurlijk en dat is Fijiiiii! Bula bula (hoi welkom). We werden al dansend en zingend verwelkomd op het vliegveld. Na een stressvolle paar minuten, omdat onze pickup nergens te bekennen was, konden we mee met de lokale bus. Het was nog 2 uur rijden naar ons resort aan de Coral coast. Daar aangekomen viel onze bek open. Het was zoooo mooi, super leuke huisjes en een gezellig restaurant/bar. Het strand viel iets tegen maar dat zou op de eilanden beter zijn. Hele leuke dagen gehad mede dankzij Bennie, Brita en Montreal. Na 4 dagen zijn we op de boot gegaan op naar het eiland Nacula. De boottocht zelf was al geweldig, het duurde 5 uur en de motor ging onderweg kapot. Was even stressen! Maar het uitzicht maakte alles goed! Het meest heldere water wat je je kan voorstellen, super leuk resort en geweldig lieve mensen. Het eten is hier heerlijk, allemaal vers en super goed! Daar gaan de kilootjes hoor....maar ja even genieten met mama! We doen leuke tripjes, snorkelen, eten, drinken cocktails, zwemmen en drinken nog wat cocktails ;-)

Heel veel kusjes aan iedereen van ons allebei!!