Farm girl ;-)

19 juni 2013 - Townsville, Australië

Jaaa daar ben ik weer hoor haha! Het is even geleden maar ik heb een maand op een paardenfokkerij van jawel, Friezen gewerkt!! My dream come true! De boerderij lag in het plaatsje Majors Creek, vlakbij Townsville. De eerste dag voelde ik me natuurlijk behoorlijk ongemakkelijk. Ik werd ingewerkt door een vreselijke Duitser die heel onaardig tegen me deed. Ik begreep er niks van, maar later bleek dus dat ze gewoon jaloers was dat ik haar plaatsje in nam. Nou sorry hoor, geen tijd voor dat soort onzin! Maar goed die was na 2 dagen verdwenen. Ja toen stond ik er alleen voor. Het gezin bestaat uit Melissa de moeder, Jamie de vader en de 3 kinderen Bonnie, Jessie en Jack. Ik had mijn eigen kamertje plus kastje voor mijn spullen, bed was prima. Maar oh, wat ben ik na een maand van die mensen gaan houden zeg!! Echt waar!! Ik ben nu een paar dagen weg en de eerste dag belde ik haar huilend op omdat ik ze zo miste. Wat een fantastische vrouw is Melissa! Melissa i love you! Ik ben na een maand totaal deel van de familie geworden, haar moeder, zusters iedereen heeft mij met open armen ontvangen.

Het werk op de boerderij was zwaar, behoorlijk! Zeker als je een stads kindje bent zoals ik maar ik ben niet vies van werken. Ik stond om half 7 op om de paarden en varkens te voeren, water bij te vullen. Daarna deelde ik mijn dag zelf in of kreeg klusjes op die gedaan moesten worden. Soms ging ik lekker de stad in met Melissa en vaak ging ik s middags lekker rijden. Ik had de voorkeur voor buiten rijden! En hoe prachtig was de omgeving! Echt bizar! Ik keek mijn ogen uit elke keer als ik ging rijden. Ik ging de creek door met paar en al tot onze middel in het water. Daarna een dirtroad op waar ik heerlijk snel ging galopperen met de wind in mijn haren! Oh dat gevoel is onbeschrijfelijk...heerlijk die vrijheid en die band met een dier. Grappig detail is dat ik diezelfde creek in gegooid ben door een pony haha, hij bedacht zich ineens om lekker te gaan rollen in het water en was geloof ik vergeten dat ik ook nog op zijn rug zat. Dat was dus echt letterlijk zwemmen met paard en al!

Verder had ik de zorg voor de veulentjes die totaal wild waren. Dat is nog wel het leukste, dat je die vooruitgang zag. Ik kwam aan en kon totaal niet in de buurt komen van het veulentje, 2 weken later en heel veel inspanning en tijd later, volgde hij mij overal. Ik werd daar wakker met 3 mega bergen voor de deur en heel veel niks, alleen maar velden waar je keek. Je hoorde alleen het geluid van de krekels! En s ochtends vroeg overal kangoeroes om je heen. Hoe geweldig is dat! Klein paradijsje hoor....kortom heb een geweldige tijd gehad en ben volledig opgenomen in het gezin .Zij behoren nu tot mijn leven!!! Hoop voor heel lang. Bedankt voor deze super tijd Melissa! Love u.....

Ik vervolg mijn reis nu naar Magnetic Island en Cairns, daarna ga ik mama in Sydney ophalen. Kan niet wachten!

1. Ingrid en eduardo:
    19 juni 2013
    Hoi lieve mooie nicht van me. Was net aan het skypen met iemand uit Sri lanka toen ik boodschap kreegdat jij weer een mooi verhaal geschreven hebt. Wat.fijn die technologie van nu
    Die familie zal jou nu ook wel missen. Komt er nu een ander om dat werk te doen???
    Zijnblij voor je dat je het zo fijn hebt
    Wij zijn ons ook aan het voorbereiden voor onze reis
    Zijn benieuwd naar je volgende avonturen
    Dag lieverd ENJOY We houden contact Hele dikke zoen van ons.Ingrid Eduardo
  2. Mea:
    19 juni 2013
    Lieverdje,net nog even contact met je gehad,ik ben zo blij voor je dat je je zo gelukkig bent en dat Melissa met haar gezin je zo hebt ontvangen,dat is echt uniek!!! TE GEK!!je vergeet helemaal te vermelden dat je een Naamgenootje hebt gekregen,dat hele mooie lieve Veulentje dat nu ook officieel de prachtige naam AMPAY draagt,op haar geboorte akte!!haha! Hoe fantastisch is dat??!!weinig mensen die zoiets kunnen zeggen,heel apart! Nou mijn liefje nog maar 8 dagen en dan ben ik onderweg naar je toe! Kan niet meer wachten om je te knuffelen!heerlijk he?drie weken samen,nou fijne reis nog naar het Noorden en zondag wacht ik op je op skype!TE QUIERO mi Princesa!xxx
  3. Peter:
    21 juni 2013
    Zo zeg, wat een mooi verhaal weer.
    Fijn om te lezen dat je van alles kunt genieten.
    en wat leuk zeg, dat er een Veulentje naar je vernoemd is, las het op facebook, idd echt heel lief van je gastgezin.
    En volgende week word natuurlijk ook weer spannend, als je moeder komt
    Hoop dat jullie heerlijk kunnen genieten daarzo, en op de Fiji eilanden, maar dat gaat vast lukken.
    Tot je volgende reisverhaal

Groetjes, vanuit een herfstachtige eerste zomerdag in loon op Zand :-(

Liefs Peter

b.t.w wat een prachtige fotoshoot, je kan zo in de Vogue ;-)
  4. Axandra:
    23 juni 2013
    Wat een schitterend verhaal weer. Je neemt me helemaal mee in je wereld. Kan me ook echt voorstellen dat je t ff moeilijk heb met dit afscheid. Vooral als je zo fijn bent opgevangen in dit gezin. Kan je dan niet op een gegeven moment niet weer ff terug. Hebben ze dan elke maand iemand anders als hulp of nemen zij dan zelf al dat werk weer over? Oh ja en wat een prachtige foto serie..... Heb echt genoten..... Ga lekker genieten en mams komt snel...... je eerste 3 maanden zitten er bijna op...op naar de volgende 3 maanden, weet je nog ? Xxx