Frasier Island

3 mei 2013 - Hervey Bay, Australië

Australie is een prachtig land maar zooooo duur! Echt niet normaal.....wij mogen echt niet klagen met onze boodschapjes enzo. Het is hier echt ruim 3x zo duur. Geld vliegt mijn portemonnee uit en helaas zie ik mijn bankrekening met de dag kelderen. Help moet een baan vinden!

Ik ben inmiddels al wat dorpjes verder sinds mijn laatste verhaal maar kan helaas niet overal over schrijven. Dan moet ik elke dag zitten en daar heb ik soms gewoon geen zin in! Maar dit eiland is het schrijven absoluut waard...Ik zit hier trouwens vandaag precies een maand, althans van huis weg. Het is voorbijgevlogen...

Aangekomen in Rainbow beach ga ik op pad het dorp verkennen. Nou het was letterlijk 1 straatje, dus niet veel aan. Het strand vond ik niet zo bijzonder en ik moest goed kijken om de kleurtjes zand te herkennen waar het dorp zijn naam aan dankt. Maar ik was hier niet voor Rainbow beach, ik ben hier voor Frasier Island. Een 23km lang eiland in de Tin Can Bay, het langste zandeiland van de wereld en wat het zo bijzonder maakt is dat er regenwoud uit het zand groeit. Best bijzonder als je bedenkt dat zand vaak geheel onvruchtbaar is. Ik had soms het idee dat ik me in de Sahara waande, echt hele hoge zandduinen. Je komt eerst aan op het eiland en rijdt gelijk het prachtige woud in, omgeven door bomen en struiken. Het eerste wat we zagen over de weg was een meterslange slang. Indrukwekkend! Op dit eiland komt het puurste Dingo ras voor, familie van de wolf en hond en de reden dat hij zo puur is omdat het een eiland is en het beest niet gefokt kan worden met andere dieren. We rijden allemaal in colonne in jeeps achter elkaar aan en het leuke van de rit is dat je zelf mag rijden. We gaan dus allemaal omstebeurt zitten achter het stuur met onze eigen muziek in de jeep. Dat is eigenlijk alleen maar knallen geweest!

We rijden het strand over met prachtige landschappen en stranden. Helaas kan er niet gezwommen worden omdat s'werelds gevaarlijkste haaien daar voor komen. Er zijn prachtige meertjes waar wel gezwommen kan worden en je niet half aangevreten het water uit komt. Mijn eerste Dingo gezien, heftig! Het beestje is kleiner als een hond en erg mager, dat blijkt zijn bouw te zijn. Op het eerste gezicht een mak beest wat je zo naar je toe zou roepen. Nee, ze zijn wild en gevaarlijk! Daar wordt overal voor gewaarschuwd dus je mag ze absoluut niet benaderen. Maar toch gaaf om te zien. S'avonds aangekomen op het kamp mogen we onze tent uitzoeken. Ik slaap met een super leuk Duits meisje en een Australische jongen. Erg leuk en had niet gedacht dat ik kamperen zo tof zou vinden. Uiteraard met die welbekende rol onder je arm naar het toilet aan de andere kant van de camping, maar het kon de pret niet drukken. Iets minder was toch wel dat ik elke keer de sjaak was met afwassen. Zal mijn straf wel zijn voor het weinig helpen met afwassen thuis, he mam? haha! De groep was ok, erg jong, stel stille Denen, irritant engels meisje, brutaal Canadees meisje en nog wat leuke mensen.

Het was koninginnenacht en ik heb super veel aan jullie gedacht in nederland. Ik moest en zou mijn koninginnenacht dan ook vieren! Op een afgelegen eiland in de middle of nowhere waar totaal geen satelliet in de omgeving te vinden was. Het moest zo zijn, ik kwam een super leuke en spontane Nederlandse meid tegen, Inka (you made my evening) en we konden het gelijk vinden. Ik ben haar op gaan zoeken in het andere kamp en algauw zaten aan de welbekende Australische drank Goon. Het moet wijn zijn maar ik weet niet wat er in zat, het was belachelijk sterk. Na behoorlijk wat glaasjes, begon ik wat wazig te zien en te lallen, en alles wat ik verder weet is dat het van gezellig ineens naar heel ziek ging. Top koninginnenacht gehad maar een vreselijke kater (dat was jullie koninningedag) toen ik wakker werd en dus leuk moest gaan wandelen en dingen bekijken. Wat een klote spul zeg! Oh ben best een wijntje gewend. Ik dacht dat ik dood ging. Maar goed toch mee gegaan en mezelf vermand. Heb 2 super leuke dagen gehad en prachtige dingen gezien. Onze gids was erg vriendelijk en vertelde ons allerlei feitjes. De 2e dag een indrukwekkende zonsopgang gezien bij een schipwrak wat daar al jaren ligt. Blijkt ooit een Japans schip te zijn aangestrand in 1936.

Ik heb ook een poging gedaan om te rijden maar op zand is het doodeng. Ik dacht echt dat de jeep ging kantelen en we om zouden slaan. Heb het stuur met alle liefde maar afgestaan aan 1 van de jongens. Sander, jij had dit zo leuk gevonden en je had het vast super gedaan. Ik vond het niks, leek net sneeuw maar dan nog enger. Maar al met al ,super genoten en wat een prachtig eiland!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mea:
    3 mei 2013
    heerlijk om toch ook weer je verhaal te lezen,er zijn altijd weer dingetjes die je dan toch vergeet te vertellen alhoewel niet veel hoor want ik dank GOD voor app!!hahaha!!fijn dat je zoveel plezier maakt!!ik doe hier ook mijn best hoor maar koninginnendag is toch minder leuk zonder jou want met ze allen en dan bedoel ik Yuri er ook bij natuurlijk,is het gewoon altijd DOLLE PRET!!!maar heb het met CAR en SANDER ook heel gezellig gehad en we hebben het genoeg over je gehad!!echt waar!!kus en tot skypes!!xx
  2. Peter:
    4 mei 2013
    Hey Ampay, wat een leuk verhaal alweer
    je hebt écht een leuke schrijfstijl, we zitten het hier in onze fantasie een beetje mee te beleven.
    Wel jammer dat het leven daar zo duur is, had er geen idee van.
    Maar laat het je plezier niet bederven, ben er van overtuigd dat je wel een tijdelijk baantje vind.
    Ik zou zeggen, kijk uit voor de dingo's, slangen en de haaien, geniet van de Goon (met mate uiteraard)
    Tot de volgende belevenis maar weer
    Groetjes Peter XX
  3. Wil diets:
    4 mei 2013
    hai ampay,
    dit is de tweede keer dat ik een reactie op hetzelfde verhaal schrijf, ik was vergeten op reactie te drukken.slim he!
    ik heb weer genoten van je verhaal. vooral dat stukje over rainbow beach. zag je in gedachten speuren naar de regenboogkleuren.als een soort sherlock holmes met een vergrootglas. ben ook benieuwd wat je eerste baantje zal worden. nou meid groetjes maar weer en tot je volgende verhaal. wil
  4. Ampay:
    5 mei 2013
    Ik wil jullie even bedanken voor de super leuke reacties!! Vind het elke keer geweldig om te lezen dat jullie mijn verhalen zo leuk vinden. Daar doe ik het voor.....doet me echt goed! Ik kan zo een beetje mijn verhaal ook kwijt, dat heb je nodig als je alleen reist. Heel veel kusjes voor iedereen.....xxx
  5. Axandra:
    5 mei 2013
    Hai meissie, wat n heerlijk verhaal weer om te lezen. Ik lees en ben in gedachten steeds bij als ik je reisverhaal lees. Terecht dat je geen zin hebt om iedere keer weer uitgebreid te gaan schrijven. Dit is prima. Ook heel fijn te lezen dat de eerste maand om gevlogen is voor je. Prima. Op nr de volgende!!!!!! Prachtige foto van jou met die koalabeer. Ik weet zeker dat je had genoten van de prachtige jurken van maxima die ze droeg bij de kroning. We waren er allemaal stil van. Ze zag er zo gaaf uit. Tis hier schitterend weer, eindelijk!! Nog 2 nachtjes en dan vetrek ik voor 10 dgn nr portugal, heb er veel zin in. Dikke kus en knuffel!!!!!!!!!
  6. Sander Oldenburg:
    6 mei 2013
    Te gek zeg dat eiland!! Dat had ik idd heel vet gevonden met die auto rijden. Ze hadden me er achter vandaan moeten trekken haha:) Heb je echt gemist met kondag dat verkopen was echt niks voor mij. Was de eerste kondag zonder jou was heel raar. we begonnen altijd in het vondeltje daar ben ik nu geen eens geweest.

Ajax is kampioen geworden heb de wedstrijd wel gezien maar niet de huldiging die was bij de arena vind ik niks aan. Ben nog naar het westerpark gegaan daar was bevrijdings festival maar ook daar vond ik niks aan haha dus ben lekker naar huis gegaan om 19;00 moest om 6 uur beginnen vandaag. Nou liefste was erg leuk om te lezen xxx San, Te Quiero!!
  7. Yurian medina:
    11 mei 2013
    Ik vind het zo leuk om jou verhalen en avonturen te lezen,het is net een boek,zie jou nou wel dat kamperen leuk is,zo heb ik door heel Canada gereisd puur in de natuur,dit is nog maar het begin voor jou er komt nog veel meer,we wachten af met je verhalen,cuidate mucho mi querida hermana,ya sabes que te quiero mucho,MAALO KIIN eso es Maya quiere decir Buen dia
  8. Mea:
    11 mei 2013
    we wachten op meer mooie verhalen.......!