Bangkok en Taiwan

13 april 2013 - Redfern, Australië

Mijn aankomst in Bangkok was natuurlijk fantastisch maar vooral heet! Heel vies heet en het was pas 07:00 uur in de ochtend. Na wat gezocht te hebben vond ik Sander gelukkig wat erg leuk was om elkaar weer te zien. en ook gek 5 jaar later....Sander had een heel leuk hostel geregeld in the "middle of the happening" bij Khao San road. Tsja welke backpacker gaat daar niet heen.....ik vond Bangkok hetzelfde, het voegde niet veel toe aan wat ik 5 jaar geleden gezien had. Het was zeker heel leuk om de straatjes af te struinen, kopen kon ik niet omdat ik echt aan mijn bagage limiet zat. Padthai was erg lekker maar at ik ook niet de hele dag door (aan de koolhydraatjes denken). We hebben een bootje gepakt op naar Nonthaburi en de Bang Kwang gevangenis gezien. ik wilde daar weer graag heen omdat het toen zo een indruk op mij gemaakt had. De rivier verder afgestruind, geen tempeltjes meer bezocht dit keer aangezien we die al bezocht hadden. Bangkok was leuk, mooi en warm maar echt genoeg....

De grootste verrassing was toch wel dat Sander in de laatste wanhopige uurtjes nog een ticket heeft geboekt en met me meegegaan is naar Taiwan. De beste beslissing ooit want we hebben echt een top tijd gehad en 2 dagen samen was echt te kort. Aangekomen in Taiwan(alleen wat Sander had een latere vlucht en is nog verdwaald) moest ik echt in mezelf lachen. Wat een gekte, wat een orde! Die mensen staan overal netjes in rijtjes! Voor de metro, de bakker, het toilet, waar niet? Zo gek zijn ze bij ons niet te krijgen haha....heel geordend allemaal! Wat wel eens tot irritatie kan leiden als je een half uur staat te wachten op de bus en ineens blijkt dat er een rij was die zich vormt van alle zittende mensen. Grrrr.....

Het regende behoorlijk in Taipei, jammer. was ook fris dus mijn thermo kleding kwam hier goed van pas aangezien ik geen jas mee had. Taipei is prachtig!!! echt bijzonder mooi, wilde ook niet meer weg. Had er veel meer van willen zien. We zijn s avonds lekker Taipei ingegaan. De volgende dag wat sightseeing gedaan, warmwater bronnen gezien in Wulai en de bergen in gereden. Dag 2 zijn we naar de andere kant van de bergen gegaan, Taroko. Jeetje wat prachtig! De voetjes hebben niet stil gezeten. Lange wandelingen door de bergen en langs kliffen gemaakt...kortom uitgeput terug in de trein naar Taipei. En wat een vriendelijke mensen...ontzettend behulpzaam en aardig in tegenstelling tot de boze thai. Dag 3 was een hoogte punt. We zijn in een glazen gondel geweest die de bergen in gaat en je heel Taipei kan zien. Met een super vriendelijke Taiwaneze moeder en dochters in de gondel gezeten. Vrouwtje kon het niet laten om chinees te brabbelen, bleek dat ze me heel mooi vond en allerlei dingen wilde weten. Leuk! Als afsluiter hebben Sander en ik de Zhinan tempel bezocht. Deze tempel huist 3 religies, zo kan het dus ook. Symbolisch wierook aangestoken voor onze liefde en hopelijk voor al het goede wat komen gaat. Met veel traantjes gedag gezegd op het vliegveld, we zaten gewoon naast elkaar bij de gate (hoe toevallig en fijn). Was pijnlijk en moeilijk. Sander ging nog een paar te gekke dagen tegemoet in Thailand met Douwe en mijn avontuur is inmiddels begonnen in Sydney, Australie. Daarover later meer.........................x

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid en eduardo:
    13 april 2013
    Dag lieverd. Wat leuk dit blog en wat schrijf je goed.zien het allemaal voor ons wat je hebt meegemaakt. Maar nu het echte lange avontuur. heel veel goeds en liefs van ons en we blijven je volgen. Tot je volgende verhaal. dikke kus van ons ingrid en edu
  2. Mea:
    13 april 2013
    Lief prinsesje,we appen en skypen en volg natuurlijk je BLOG!!hoera en lang leve de computers!!ik kan niet wachten om Aussieland met je te delen,mis je onwijs maar reis een elke dag een stukje met je mee!dat weet je,knuffel een koala voor mij!liefs en kusjes van mij,tot Skyps!xx
  3. Axandra:
    13 april 2013
    Wat n heerlijk verhaal. En nu is t avontuur echt begonnen. Ben heel benieuwd nr je verhalen. Hier schijnt eindelijk de zon en begint de temperatuur op te te lopen. Vandaag heerlijk 1,5 uur id tuin gewerkt . Was nodig. Morgen weer verder en ik ga weer starten met hardlopen. Hele dikke zoen en tot schrijfs ze.
  4. Margriet:
    13 april 2013
    Leuk te lezen Am! Geniet ervan!!! Benieuwd naar de rest van je avontuur!!!
  5. Peter:
    14 april 2013
    zo je eerste verhaal gelezen, en wat een lekker begin van je reis.
    hopelijk nog meer van zulke mooie verhalen.
    Geniet van elke dag !!
    Xx
  6. Sander Oldenburg:
    14 april 2013
    Liefje mis je!!! Hvj xxx Sunny:) (heel leuk geschreven zeg!)
  7. Yurian medina:
    14 april 2013
    Wat een avontuur zeg,wat heb jij dat leuk geschreven,
    ik wacht op het volgende avontuur,ik ben blij voor je dat je het zo leuk hebt.
    te mando un fuerte abrazo te quiero
  8. Sander Boons:
    15 april 2013
    Hey Ampay,

Klinkt inderdaad supermooi! Die glazen gondel lijkt me ook echt geweldig! Erg leuk! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen! Heel veel plezier in Australie alvast! x
  9. Wil diets:
    16 april 2013
    Hoi Ampay,
    Ik kijk ernaar uit met je mee te reizen. Ik zag mezelf al in die
    gondel zitten en met mijn fantasie heb ik de natuur er bij bedacht. Leuk vond ik dat gebrabbel van die moeder en kinderen . die dachten vast dat je van een andere olaneet kwam met jou lengte. Hoop dat je zo af en toe ook wat fotos kan plaatsen.Gr. van Wil en ongelooflijk veel plezier gewenst.
  10. Papi:
    17 april 2013
    Que guay,amor,empezar un viaje tan largo de esa manera,supongo que ya estaras en Australia viviendo un monton de aventuras,asi que apuntame a la lista de fans y espero que escribas todas tus aventuras(las que se puedan contar)disfruta de todo y vivelo con intensidad.
    Por cierto que escribes muy bonito,aunque todo sea en holandés.
    Pasatelo bien y manten informados.
    Te quiero............Papi